Пілот-ас Другої світової війни без ніг

Пілоти можуть втратити свідомість через надто велику перештовхувальну силу. Безногий пілот Дуглас Бейдер використав це на свою користь.

Захоплююча історія Дугласа Бейдера

Під час ДрДругої світовоїstrong> війни відбулася перша в історії велика військова кампанія лише в повітрі – Битва за Британію.

Протягом цього часу Королівські військово-повітряні сили (RAF), що переважали за чисельністю, стримували хвилю за хвилею німецькі винищувачі та бомбардувальники Люфтваффе.

Саме під час Битви за Британію з’явилося багато британських асів.

Після падіння континентальної Європи Британія залишилася майже наодинці проти переважаючих сил Осі.

Серед британських асів Королівських повітряних сил був один чоловік на ім’я Дуглас Бейдер.

Бейдер відрізнявся від усіх інших пілотів тим, що мав значну ваду: у нього не було ніг.

Однак, як згодом переконався Бейдер та інші пілоти, його інвалідність була не стільки перешкодою, скільки перевагою.

Приєднання до RAF і втрата ніг

Вступ до Королівських військово-повітряних сил і втрата ніг

Дуглас Бейдер вступив до Королівських військово-повітряних сил у 1928 році і закінчив льотну академію в 1930 році.

У віці 21 року Бейдер був призначений до ескадрильї на аеродромі Вудлі в Редінгу, де він літав на біпланах "Брістоль Бульдог".

Під час тренувального польоту Бейдер порушив наказ командира виконувати акробатичні трюки і не опускатися нижче 2 000 футів.

Він спробував виконати трюк, щоб продемонструвати свої навички, але його "Бульдог" врізався в землю.

Обидві ноги Бадера опинилися в пастці і були розчавлені під понівеченим і покрученим деревом, брезентом і металом його літака.

Не маючи можливості врятувати їх, Бадеру ампутували ноги. Одну вище коліна, а іншу нижче коліна.

Лікарі не сподівалися, що Бадер коли-небудь зможе ходити без палиці.

Рішучість, наполегливість і другий шанс

Рішучість, наполегливість і другий шанс

Після того, як йому встановили штучні ноги і перевели до RAF Uxbridge, Бейдер був сповнений рішучості довести лікарям, що вони помилялися. Зрештою, він хотів знову літати.

За час перебування в RAF Uxbridge Бадер навчився водити спеціально модифікований гоночний автомобіль, грати в гольф і теніс, і навіть навчився танцювати.

Також під час навчання в RAF Uxbridge Бадер познайомився з Тельмою Едвардс – жінкою, в яку він закохався і з якою одружився.

У червні 1932 року заступник міністра авіації Філіп Сассун дав Бейдеру шанс спробувати знову літати.

Сассун влаштував Бадера на літак Avro 504, що він зробив дуже кваліфіковано, а подальше медичне обстеження довело його придатність до активної служби.

Однак у квітні 1933 року Королівські військово-повітряні сили, на превеликий жах Бейдера, скасували своє рішення на підставі того, що на нього не поширюється дія Королівського статуту.

У травні того ж року Бадер був звільнений з РАФ і влаштувався на офісну роботу в нафтову компанію, нині відому як Shell.

Зростання напруженості і повторні запити

Зростання напруженості та постійні запити

У 1937-1939 роках напруженість у Європі продовжувала зростати, і Бадер неодноразово звертався з проханням знову приєднатися до Королівських повітряних сил.

Незважаючи на те, що йому було дозволено знову вступити до ВПС, він отримав лише "наземну роботу", оскільки керівництво ВПС вважало, що не може пристосувати його інвалідність до ролі пілота.

Віце-маршал авіації Галахан, комендант авіабази "Кренвелл" під час перебування Бейдера там, особисто запропонував Бейдеру вступити до Центральної льотної школи, щоб перевірити його здібності.

Під час навчання Бадер не втримався і зробив ризикований трюк на своєму навчальному літаку Avro. Він перевернув біплан догори дном на висоті 600 футів, і зміг утримати літак стабільним і уникнути аварії, подібної до тієї, що коштувала йому ніг багато років тому.

Бадер закінчив академію з блискучими результатами, і це також дало йому можливість ознайомитися з новою моделлю винищувачів.

Біплани часів Бадера зникли, на зміну їм прийшли значно модернізовані моноплани з низьким крилом, такі як Hawker Hurricane і Supermarine Spitfire.

Саме на цих літаках Бейдер здобув репутацію аса-пілота.

Фальшива війна і битва за Францію

Фальшива війна та битва за Францію

У 1940 році Бадер потрапив до 19-ї ескадрильї, і його посадили в кабіну літака "Спітфайр".

Під час служби в 19-й ескадрильї Бадер в основному виконував завдання з патрулювання конвоїв під час Фальшивої війни і майже не брав участі в бойових діях.

Однак пізніше його перевели до 222-ї ескадрильї, де він брав участь у битві за Францію та евакуації з Дюнкерка (операція "Динамо").

Бадер допоміг захистити британський флот під час евакуації понад 300 000 обложених солдатів з французьких пляжів.

Під час битви за Францію Бадеру приписують збиття одного Мессершмітта Bf 110, пошкодження ще одного, а також пошкодження бомбардувальника Хейнкель He 111.

Після битви за Францію та операції "Динамо" Бадер був переведений до 242-ї ескадрильї на посаду командира.

Це була ескадрилья "Хокер Харрикейн", що складалася переважно з канадських пілотів, які зазнали великих втрат під час битви за Францію і мали дуже низький бойовий дух.

Керівництво ескадрильєю № 242 і явна перевага Бейдера

Керівництво ескадрильєю № 242 та беззаперечна перевага Бадера

Після його першого переведення ескадрилья № 242 Бейдера не дуже привітно зустріла свого нового командира.

Вони були спантеличені його інвалідністю і тим, чому йому дозволили служити, не кажучи вже про командування.

Однак, як почав усвідомлювати Бадер, його інвалідність була фантастичною перевагою для будь-якого пілота винищувача.

При виконанні крутих поворотів у винищувачі пілоти відчувають підвищену перевантажувальну силу, яка тисне на них.

Якщо пілот відчуває надто велику перештовхувальну силу, він може втратити свідомість і знепритомніти.

Це відбувається тому, що кров приливає від мозку пілота до інших частин тіла, наприклад, до ніг. Однак у Бадера не було ніг.

Завдяки цьому під впливом G-Force він рідше втрачав свідомість, і Бадер міг виконувати крутіші віражі та різкіші маневри, легко обганяючи своїх суперників без інвалідності.

Битва за Британію

Битва за Британію

Після того, як Гітлер і країни Осі розпочали першу фазу операції "Морський лев", Люфтваффе намагалися встановити повітряну перевагу над Британією перед наземним вторгненням.

Цей період часу, з червня по жовтень 1940 року, стане відомим як Битва за Британію. Це був перший в історії великий тривалий конфлікт, що відбувався лише в повітрі.

Бадер очолив свою ескадрилью в ряді бойових вильотів над Британією, надихаючи їх власною мужністю і майстерністю, відновлюючи бойовий дух підрозділу і перетворюючи їх на грізну бойову силу.

Ескадрилья № 242 вела запеклі бої протягом усієї Битви за Британію. Ескадрилья стала відомою бойовою одиницею, а Бадер заслужив повагу як свого керівництва, так і підлеглих.

30 серпня 1940 року вони взяли участь у своєму найбільшому бою, вилетівши проти великих сил бомбардувальників і винищувачів Люфтваффе.

Ескадрилья № 242 загалом збила 12 літаків, два з яких збив сам Бадер.

Наприкінці 1940 року, коли битва за Британію наближалася до завершення, ескадрилья Бадера мала 65 підтверджених збитих літаків і лише 5 втрат. До цього моменту Бейдер мав на своєму рахунку понад 5 збитих літаків і був визнаний льотчиком-асом.

Він отримав орден "За видатні заслуги" 14 вересня 1940 року.

День битви за Британію

День битви за Британію

15 вересня 1940 року Люфтваффе розпочали тотальну атаку на Лондон.

Вона тривала від світанку до заходу сонця, а в небі Британії того дня було зафіксовано понад 1 500 вильотів німецьких літаків.

Того дня Бадер виконував кілька різних місій, одну за одною, і всі вони були сповнені важких повітряних боїв. Під час бою він збив бомбардувальник Дорньє Do 17, пошкодив ще один, а також пошкодив бомбардувальник Юнкерс Ju 88.

До кінця вересня Бадер отримав звання лейтенанта, а в грудні 1940 року був нагороджений Видатним льотним хрестом за заслуги під час битви за Британію.

Командир ескадрильї

Командир ескадрильї

18 березня 1941 року Бадер був призначений виконуючим обов’язки командира крила і став одним з перших "лідерів крила" Королівських ВПС.

Маючи під своїм командуванням три ескадрильї, Бадер вів свої "Спітфайри" на пошукові та ескортні місії над Європою та Ла-Маншем під час літньої кампанії 1941 року.

Як командир крила, Бадер мав право наносити свої ініціали на борт винищувача. "D-B" прикрашали ніс його "Спітфайра", і через це він отримав позивний "Собаче тіло".

Протягом літньої кампанії Бейдер збив ще понад 10 літаків, таким чином, його загальний рахунок за всю війну склав понад 20 збитих літаків.

Останній політ

Останній політ

9 серпня 1941 року Бадер з чотирма іншими "Спітфайрами" здійснював наступальний патруль над Ла-Маншем, коли помітив дванадцять винищувачів "Мессершмітт" Bf 109, що летіли внизу і назустріч їм.

Бадер розвернувся до них обличчям і пікірував круто на ворожий стрій.

Занадто швидко пірнувши, Бадер зрозумів, що втратив свою ескадрилью, і вирішив повернутися додому через Ла-Манш.

Однак, він побачив три пари Bf 109, що летіли нижче і перед ним.

Він зблизився з ними і знищив один швидкою чергою, а потім відкрив вогонь по другому і збив його.

Коли пара зліва від нього розвернулася, щоб атакувати його, Бадер припустився помилки, повернувши праворуч, і збив один з Bf 109 праворуч від себе в повітрі.

Зіткнення призвело до того, що літак вийшов з-під контролю і почав стрімко знижуватися. Він відкинув капот кабіни і відпустив штир ременів безпеки.

Стрімке повітря почало висмоктувати його з кабіни, але тут одна з його протезних ніг застрягла.

Напівзайнявши кабіну, Бадер деякий час падав разом з літаком, перш ніж йому вдалося випустити парашут.

Від імпульсу, що утворився, утримуючий ремінь на його протезі зірвався, і він вилетів з уламків літака і впав у море.

Коли він приземлявся на території окупованої нацистами Франції, його помітив Bf 109, перш ніж він приземлився.

До кінця дня Бадер став німецьким військовополоненим і здійснив свій останній політ на війні.

Поважний в’язень

Поважний в'язень

Німецькі полонені ставилися до Бадера з великою повагою і захопленням.

Його часто відвідував генерал Люфтваффе і льотчик-ас Адольф Галланд, з яким Бадер зустрічався і кілька разів зіштовхувався в повітрі.

Галланд написав до RAF, пропонуючи їм безпечний прохід на територію, контрольовану Німеччиною, якщо вони скинуть протез ноги для Бадера.

Герман Герінг, голова Люфтваффе, особисто дав на це дозвіл.

Королівські військово-повітряні сили ініціювали так звану "Операцію "Нога", під час якої бомбардувальник Королівських військово-повітряних сил скинув нову ногу для Бадера на парашуті на авіабазі Сент-Омер, окупованій Люфтваффе у Франції.

Наприкінці війни Бадер віддячив за цю доброту Гансу-Ульріху Руделю, своєму товаришеві по ампутованій нозі, коли той прибув до Британії як військовополонений Люфтваффе.

З новим протезом на нозі Бадер зробив своєю особистою місією бути скалкою в оці своїх дуже поблажливих полонених.

Він кілька разів намагався втекти, незважаючи на те, що його постійно ловили, аж поки німці не пригрозили відрізати йому ноги.

У серпні 1942 року Бадера перевели до "невразливої до втеч" касти "Колдіц", де він провів решту війни аж до звільнення країни американцями у квітні 1945 року.

Добре зароблене мирне життя

Заслужене мирне життя

Після війни Бадер ще деякий час продовжував служити в Королівських військово-повітряних силах (RAF), а потім пішов у відставку в 1946 році.

Він відновив свою кар’єру в компанії Shell і жив мирним життям зі своєю дружиною Тельмою.

ПрПротягом усьогоstrong> свого цивільного життя Бадер боровся за права інвалідів і був нагороджений орденом Лицаря-бакалавра з нагоди дня народження королеви в 1976 році "за заслуги перед людьми з обмеженими можливостями".

Бадер продовжував літати до 69 років, поки не був змушений припинити свою кар’єру через поганий стан здоров’я.

Дуглас Бейдер помер у 1982 році у віці 72 років після серцевого нападу. Проживши таке насичене і яскраве життя в молодості, Бадер зміг вести мирне життя після війни.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *