Ця стаття написана власником і редактором цього сайту.
Зрозумійте мене правильно – я за будь-який пристрій для душу, який може зменшити кількість споживаної води та енергії, проте для економії води не обов’язково потрібна розумна душова лійка, а деякі з нових “розумних” продуктів для душу здаються мені досить дивними.
У мене складається враження, що прагнення до інноваційних технологій для створення “розумних” будинків призвело до того, що в багатьох випадках підприємці не розуміють, а в деяких випадках відверто зловживають словом “розумний” у маркетингу. Я маю на увазі як повсякденне значення цього терміну, так і його застосування до технологічного розвитку, що приносить користь мешканцям наших будинків.
Простіше кажучи, існує величезна кількість справжніх технологій “розумного дому”, а є й такі, де термін “розумний” має більше відношення до продажу нам чогось, ніж до будь-якої реальності, що лежить в його основі, наприклад, підвищення ефективності, корисності або додавання радості в наше життя.
Але ми не можемо звинувачувати винахідників і маркетологів ізольовано – ми повинні взяти частину провини на себе. Давайте будемо реалістами: як споживачі, ми часто добровільно заплутуємось у своїх бажаннях і потребах до такої міри, що можемо виправдати купівлю майже будь-чого для покращення свого житла, якщо наші сусіди сприйматимуть наші дії як покращення (певною мірою для нашого житла, але здебільшого для покращення нашого статусу порівняно з їхнім), або, принаймні, створимо власне уявлення про покращене сприйняття нас нашими сусідами.
Звучить як маячня? Напевно, так і має бути, але коли ми чесні з собою, це не так. Принаймні, ми продовжуємо купувати дурні речі, незважаючи на будь-яку частку раціональності.
На доказ цього аргументу дозвольте представити “Розумну насадку для душу”, розроблену компанією Pipers International.
Розумна лійка для душу
Це не опис продукту, це назва, яку вони йому дали.
Перш ніж я перерахую всі її функції, нехай вони самі пояснять, що це таке, за допомогою рухомих картинок, музики та текстів (які вони, можливо, навіть не слухали):
Ви чули ці слова? Вони співали про те, що життя стає гучнішим і галасливішим, тоді як маркетингове повідомлення говорить про зменшення шуму, і вони співали про “життя, що переповнює”, тоді як продукт має на меті збереження води. Але я припиню чіплятися до їхнього плутаного маркетингового повідомлення і подивлюся на деякі з заявлених властивостей продукту:
- Слухайте музику в душі та спілкуйтеся з друзями через Bluetooth
- Відповідайте на телефонні дзвінки
- Знімний динамік, гніздо та поворот
- Просте встановлення своїми руками
- Телефон не входить до комплекту
Ох, ох, ох, ох, ох, ох, ох, я не хочу бути неповним – вона також економить воду, але це те, що роблять нерозумні водозберігаючі душові лійки, і при цьому не вимагають додаткової плати за підключення за технологією “блакитного зуба”.
Називайте мене старомодним, але я вважаю, що одним з найприємніших аспектів прийняття душу (окрім миття) є коротка можливість усамітнення, медитації та просто “відволіктися від усього цього”. Якого біса ви хочете, щоб одне з небагатьох егоїстичних задоволень у сучасному житті переривалося телефонними дзвінками, запитами в чаті або навіть музикою (яку я дуже люблю)?
На мою думку, душ – це один з останніх бастіонів, що залишилися, де ми можемо зосередитися на собі, рефлексії та медитації в години неспання в неспокійному сучасному світі – як це може бути “розумно”, щоб забрати все це у нас?
Очевидно, єдине, що цей виріб залишає вам, – це інсталяція.
До речі, я б дав вам посилання на їхній веб-сайт www.smartshowerhead.com.au, але на момент написання цієї статті він не працює (я маю на увазі їхній веб-сайт, а не мою статтю – гаразд, можливо, моя стаття теж не працює, але, принаймні, моя стаття не перерве вас посеред душу, якщо тільки вона не буде надіслана вам SMS у незручний момент після того, як ви встановили розумну душову лійку Pipers International), можливо, технології – це не зовсім їхня стихія, але їхня сторінка у Фейсбуці працює і функціонує.
Моє резюме полягає в тому, що це продукт, де, як і майже у всьому, люди, які складають потенційний ринок, приймуть власне рішення – тим часом є люди, які витратили занадто багато на свої ступені маркетингу і намагаються виплатити свої студентські кредити за рахунок чесних винахідників і, як вони помилково підозрюють, довірливих власників будинків.
PS – Як власники іпотечних кредитів, ми, можливо, і є немитими масами, але ми не такі тупі, як деякі люди, чиї кредити на маркетингову освіту, можливо, були непомірно дорогими.
PPS – Якщо вас цікавлять насадки для душу, які економлять воду та енергію, не ставлячи під сумнів ваш здоровий глузд (або, принаймні, час, який ви витрачаєте на прийняття душу), то зверніть увагу на ці моделі:
Одна думка на тему “Деякі функції розумного душу здаються мені відверто безглуздими”